Sunday 20 November 2011

Filmový týdeník 37 - recenze: Harry Potter a Relikvie smrti 2. část (2011)

Naši republiku dusí smogová situace a proto máte dvě možnosti. Buď vyrazit na hory za čerstvým vzduchem nebo se uzavřít doma, pustit na plnou páru čističku vzduchu a začíst se do Filmového týdeníku. V třicáteém sedmém vydání se podíváme na finální díl potterovské ságy a vyhlásíme vítěze z minulé soutěže.

SOUTĚŽ

Správné odpovědi z minula jsou:
1. Zrození pana účetního (Fantozzi)
2. Jmenuji se Pavel (Paul, Paolo..)
3. Tady bylo možné uvést opravdu hodně jmen, namátkou pár nejslavnějších: Luchino Visconti,Federico Fellini, Dino Risi, Mario Monicelli, Bernardo Bertolucci, Sergio Leone, Michelangelo Antonioni, Franco Zeffirelli, Vittorio de Sica, Pier Paolo Pasolini.

Vylosovaným šťastlivcem je tentokrát čtenářka s adresou katkazem@***.cz
Gratuluji a pro ostatní další soutěž už v příštím týdeníku. Tentokrát hned o tři DVD se slavným seriálem našeho dětství.

Harry Potter a Relikvie smrti - část 2 (Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2; 2011)

Je to neuvěřitelné ale studio Warner Bros. Pictures dobrovolně zavřelo jeden ze svých zlatých dolů. Harry Potter jde do finále a v druhém díle Relikvií smrti ho čeká finální holomajzna s jeho úhlavním arcinepřítelem Lordem Voldemortem. Pro zvídavé čtenáře, recenzi na první část závěrečného filmu této momumentální ságy, která vydělala miliardy, jsem psal ve Filmovém týdeníku číslo devět. Pro připomenutí a pro ty kdo ji nečetli tak vězte, že první část se mi dost líbila svou temností a nádechem psychologického hororu. Jak si vede druhá část, kterou má na svědomí opět režisér David Yates ? Mno, rozhodně je stejně temná jako jednička ale tentokrát převážně díky vizuální stránce, kdy kameraman Eduardo Serra vyznává jen tmavé barvy a téměř žádné světlo. Co se týče atmosféry tak ta se vytratila do stejných míst jako Potterovo mládí a očekávání velkolepé, epické, nervy drásající a slzy tlačící konečné scény se, vážení přátelé, nekoná.
Harry nečekaně navazuje na předchozí díl a pokračuje v hledání jakýchsi bazmeků, zvaných viteály, ve kterých je ukryt Voldemortův život. Po jeho levé a pravé straně stojí nerozluční sidekickové Hermióna a Ron. Tentokrát se mezi nimi ale neodehrává žádné drama ale scénář je, sic těžkým ale rychlým bičem, žene kupředu jak splašené poníky. Klopýtají od jednoho ukazetele směru ke druhému a nemají čas říct ani pár replik ze scénáře. Harry je tak stejně nudné jelito jako v první části a tentokrát ho nezachraňují ani jeho přátelé. Zdálo se mi, že film běží rapidně kupředu tak moc, že opomíjí i klíčové scnény, kdy umírají významné postavy. Druhá část relikvií je tak prosta veškerých emocí a jediné co nám zbývá je akce. Té je naštěstí dost a je na slušné úrovni. Uvidíme všemozné potvory, hodně ničení a pálení, všelijaká monstrózní kouzla a padající lidi z velkých výšek. To vše je rozhodně fajn, bohužel filmu chybí nějaké to tmelidlo, které by to vše drželo pohromadě. Trochu jsem ho očekával, už jen protože se jedná o poslední Harryho kus.
Abyste si ale nemysleli, že jde o fatální zklamání. To rozhodně ne, díky stále jakž takž temnému pojetí, pěkné akci a záporákům je to film pořád nadprůměrný a správně popcornový. Co je pravdou, je určitě to, že první část jsem si užil o chloupek více.

7/10

NOVINKY

Jeden z nejvýnosnějších projektů britské BBC, seriál Doctor Who, se dočká filmového zpracování. Režie se ujme David Yates, který mimo jiné natočil poslední díl Harryho Pottera, jenž je podle diváků nejlepší z celé série. Recenzi jeho druhé části je shodou okolností v tomhle vydání Filmového týdeníku. Na Doctora Who si ale ještě dva tři roky počkáme.

Filmy Davida Finchera snad nemusím nikomu připomínat. Co ale asi nevíte je, že jeden z jeho dalších projektů je znovunatočení filmu 20 000 mil pod mořem od Scotta Z. Burnse. O čem film je a kdo je kapitán Nemo vysvětlovat taky nemusím. Rozhodně bude ale zajímavé jak Fincher pojme kapitánovu postavu.

PLAKÁTY

TRAILERY

Dvě generace skvělých herců se setkají v dramatu o vztahu otce a syna. Bob De Niro a Paul Dano v Being Flynn...